Gloucester Cathedral Choir - In the Bleak Midwinter



In the bleak mid-winter.

Frosty wind made moan
Earth stood hard as iron,
Water like a stone;
Snow had fallen, snow on snow,
Snow on snow,



In the bleak mid-winter
Long ago.Our God, Heaven cannot hold Him
Nor earth sustain;
Heaven and earth shall flee away. When He comes to reign:

In the bleak mid-winter
A stable-place suffice
The Lord God Almighty, Jesus Christ.
Enough for Him, whom cherubim worship night and day,
A breastful of milk

And a mangerful of hay;
Enough for Him, whom angels
Fall down before,
The ox and ass and camel which adore.

Angels and archangels
May have gathered there,
Cherubim and seraphim

Thronged the air,
But only His mother
In her maiden bliss,
Worshipped the Beloved with a kiss.

What can I give Him, Poor as I am?/
If I were a shepherd I would bring a lamb,
If I were a wise man I would do my part,
Yet what I can I give Him, Give my heart.

A la moitié de l'hiver pâle

Le vent glacé gémit
La terre est dure comme le fer
L'eau comme la pierre
La neige est tombée, neige sur neige
Neige sur neige

A la moitié de l'hiver pâle,
Il y a longtemps, les Cieux ne peuvaient plus retenir notre Dieu
Et la Terre ne pouvaient plus souffrir
Les Cieux et la terre peuvent passer, Il viendra régner

A la moitié de l'hiver pâle
Une étable a suffit,
Le Seigneur Dieu Tout Puissant, Jesus Christ
Suffisant pour lui que les Chérubins célèbrent nuit et jour

Un sein empli de lait,
Une mangeoire d'avoine
Assez pour Lui devant qui
Les anges se prostèrnent
Le boeuf, l'âne et le chameau l'adore

Les anges et les archanges
Peuvent avoir été là
Les Chérubins et les Séraphins saturaient l'air
Mais seul sa mère, dans la bénédiction d'une vierge
Célébrait le Bien Aimé d'un baisé

Que puis-je Lui donner
Moi qui suis si pauvre ?
Si j'étais un berger, je lui apporterais un agneau
Si j'étais un homme sage, j'accomplirais mon rôle
Que puis-je Lui donner ? Je lui donnerai mon coeur

Articles les plus consultés